Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

søndag 2. september 2012

Sofapynt

Etter å ha pusset opp stua, og resten av huset og i og for seg, er det på tide å begynne å få alle de små detaljene på plass. Ny sofa utløste behov for nye puter, og siden de jeg egentlig hadde lyst på kostet vestentlig mer enn jeg syns var greit, var det bare å sy i vei! Siden husbonden er ivrig jeger, henger det et gigastort elggevir på kjøkkenet, og det har i bunn og grunn blitt litt førende for stilen i resten av huset også. Så hvorfor ikke bringe naturen inn?!

Stoff og Stil har noen herlige stofftrykk med motiv fra naturen, så jeg kjøpte ei ugle, et reinsdyr og noen steiner derifra. Klippet de til passende 50x50, og sydde på svarte bisebånd som kontrast. Bakstykket sydde jeg i lin, og lagde overlegg med trykknapper, slik at de kan vaskes. Det er merkelig nok behov for det av og til i denne småbarnsfamilien.... Vasket selvfølgelig alle stoff først, slik at de skulle krympe likt! Ferdig mål på putene ble 48x48, og det syns jeg er perfekt når fyllpyten er i dun med målene 50x50. Da blir de litt kompakte og lette å riste opp til fin fasong igjen. Rimelig fornøyd med resultatet, og håper det hjelper på mannens jaktlykke utover høsten!!!!!






2 kommentarer:

  1. Så kule puter! Kan man legge inn bestilling, om du plutselig skulle få god tid utover høsten...?
    Marit :-)

    SvarSlett
  2. Bestillinger kan la seg gjøre det vet du Marit, men med forbehold om at det er mulig å få tak i stoffprintene da (dersom det er akkurat slike puter som er aktuelt...)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...