Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

mandag 9. juli 2012

Sovetid




Minstemann hadde behov for litt påfyll i pysjamasskuffen, og disse elefantene med matchende stripet, kjøpt hos Tiljamiid, passet godt til fomålet. Mønsteret er fra Meedom, med genser i str 3 år, og bukse etter tightsmønsteret i str 2 år. Akkurat passe pysjamaskombinasjon! Stripestoffet er i jersey, og dermed med god stretch i, mens elefantene er interlock, og demred mindre strekkbare. Sydde derfor overdelen endel smalere og litt lengre enn mønstrert, da erfaringen tilsider at der litt litt kortere og videre etter noen runder i vaskemaskina. Det var litt lite igjen av elefantene, så for å få brukt opp restene, sydde jeg inn et parti med striper på ryggen på overdelen. Både fint utseendemessig, og fint for å få brukt opp små biter stoff! Ermene ble også sydd med striper på fremre del, men det vises ikke så godt på bildene. Modellen var nemlig klar for senga i det pysjen var sydd ferdig, og var ikke spesielt moden for foto session!!!!!! Pappa's fang er nemlig best i hele verden å gjemme seg i!!!! Gode guttene mine!

1 kommentar:

  1. Kjenner jeg er svært imponert over hva du får til Marianne. Du er f l i n k!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...