Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

lørdag 7. juli 2012

Natt toget


Enda en bestilling til en liten gutt som enda koser seg i sin mammas mage, men som snart vil ut! Hun ønsket seg en sparkebukse, uten fot og med rikelig med retro preg! Slike bestillinger liker jeg! Mønsteret er fra boken "Børnetøy du selv kan sy 0-4 år" , hvor alle modellene er uforandret siden 1979! Fantastisk! Denne bukse er i str 68, og togstoffet må jo oppfylle retro-kravet! For å øke retroeffekten sydde jeg en liten bisekant fortil, og kantet med vanlig kantebånd. Syns de markerte selene ble flotte jeg! Og mottakeren var like begeistret som meg selv, så da er det gøy. Hun likte den så godt at hun like gjerne bestilte ei bukse til i samme slengen. Den ligger feridg på syrommet nå, men venter med å legge den ut i bloggen til den er "godkjent" av mottakeren!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...