Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

søndag 27. november 2011

Tøyskap og kommende syrom


Et av de mange oppussingsprosjektene her i huset er å få orden på det som skal bli husfruens hobbyrom. Det var tidligere et slitent lagerrom, men med nye vinduer, malt tak, nye plater på veggene, dører, isolert gulv og gulvbelegg blir det da riktig så pent!!! Bare lister og foringer rundt dørene som mangler nå! Skal få tatt enda litt flere bilder når det er ferdig innredet!


Enn så lenge har jeg begynt å innrede stoffskapet mitt. Inntil nå har jeg hatt alt stoff liggende i esker, som bare har blitt mer og mer uoversiktlige. For ei tid tilbake "arvert" jeg et 80talls skap med gode hyller og glassdør fra mine foreldre, og det apsser fint til fomålet. Oversikt uten å åpne skapdøren, og så slipper jeg støv og slikt i stoffene. Nederst har jeg velur, så følger ribb og ensfarget interlock i neste hylle. De to øverste er mønstrete interlock og jersey. Jeg fikk ikke plass til fleece og frottestoffene i skapet, så de ligger i en nå godt organisert kasse! Gleder meg til å flytte inn!!!!



2 kommentarer:

  1. Ser man det, ser man det!!!!Her har det skjedd ting siden sist, for å si det sånn. Regner med at det blir oppsving i syprosjektene nå som rommet snart står ferdig. Jeg får ta meg en tur for å innspissere snart(på andre siden av ju,tenker jeg). Du får sette husbonden i sving enten med barnepass, slik at du får foret ferdig, eller sette han i sving meg foringa!!!Hurra for nytt hobbyrom.

    SvarSlett
  2. Så det blir hobbyrom på deg også ja!! Det er helt genialt å ha, man kan bare gå fra alt og ikke bry seg om knappenåler på gulvet eller at saksa ligger framme. Hvis man nå tittet på ulike interiørblogger er alles syrom veldig ryddig og organisert, det er ikke mitt. Det er hvertfall veldig greit å ha stoffer litt lina opp, da vet man hva man har!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...