Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

tirsdag 14. juni 2011

Under construction!



En ny nattdrakt til minstemann. Det herlige gule maskinstoffet fra Mjuka tyger, jøpt hos Cetho Designs syns jeg passet fint til lillegutt som er ivirg på alt som er "guttete"! Mønster er etter eget hode, og noe justert i forhold til de nattaktive uglene i et tidligere innlegg. Denne fikk også glidelås istedet for knapper, og siden eg var tom for hvit ribb, ble det bare en enkel kant på ermene. Funket fint det også! Ble forøvrig riktig så fornøyd med innsyingen av ribben i beina. Det er jo nesten så jeg ikke har behov for coverpro manskin..... men bare nesten da!!!! Og en overlock maskin rykker stadig framover på innkjøpslista..... Str 92.

2 kommentarer:

  1. Takk for det Monica! Syns den passet fint til "temaet" i huset for tida. Det bygges og arbeides på alle kanter, og ungene vil jo så gjerne hjelpe til! Minstemann passer dog best på innsida av vinduet, men ble veldig fornøyd med motivet på nattdrakten! Fantastisk gøy å sy!!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...