Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

tirsdag 28. juni 2011

Ny samboer!!!!

Da ser det jammen ut til at min lengsel etter overlock maskin er i ferd med å gå i boks! Min nye samboer blir en Husqvarna huskylock s25, og jeg tror nesten den må få plass under dyna, mellom meg og den andre samboeren min (og hans nye karbon sykkeldekk!) Jeg har lett leeenge etter å finne et godt bruktkjøp på maskin, men det har vært langt mellom godbitene både på finn og på syforum. Tydelig at mange er fornøyde med sine maskiner, og at de nødig skiller seg fra dem når de først er kommet i hus.

Til mitt store hell var det nå ei maskin som ikke fikk være med på flyttelasset til utlandet! Jeg var litt i tvil, siden denne jo er ei kombimaskin av overlock og coverlock,  og dermed noen hakk mer avansert enn først tenkt. Men jeg tror bare jeg skal lære meg en ting ad gangen. Først å bruke den som overlock, og så utvide horisonten etterhvert. Litt dumt at det ikke finnes kantbåndsapparat til den, slik som på Janomes coverpro, men jeg kan vel ikke få alt på en gang heller. Og dessuten tror jeg ikke mitt kommende hobbyrom ville ha hatt plass til tre symaskiner, OG alle scrappe-tingene mine. En har jo ikke bare en hobby en skal ha plass til.....


Oppi det hele så blir jeg jo nesten litt sentimental også. Mitt første møte med symaskin var på mammas Husqvarna fra tidlig 70-tall, og etterhvert fikk jeg min nåværende Husqvarna Viking Daisy 325 av mamma da jeg bikket 20. Og nå blir jammen min neste maskin en husqvarna også! Håper den nye maskina dermed kan gi meg litt "good will" siden jeg tross alt er merketro!!!! Tiden vil vise!

Skal holde dere oppdatert framover, men den kommer nok ikke i hus før til uka tror jeg, så jeg vurderer en liten sypause! Kjedelig å sy på den vanlige maskina når en vet at godsakene er på vei!!!! Og desssuten så er det et gulnet paneltak på stua som venter på å få smake 3 strøk sperregrunn..... Oppussing på gang!

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny samboer! Og gratulerer til J med nye karbondekk. ;-)

    SvarSlett
  2. Å du kommer til å være lykkelig resten av livet!
    En overlock er virkelig verdt en plass i senga. Nytt liv, nye gleder, en lykkelig hverdag! Åhoi, du kommer til å SMILE! hihi
    Gratulerer!

    SvarSlett
  3. Så flott at en overlock vil gi evig lykke!!!! Kan nesten ikke vente til den skal hentes på mandag! Går en lykkelig ferie i møte! OG velkommen som følger Shamu

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...