Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

onsdag 3. november 2010

Skivebom!


Helt siden jeg strikket denne dressen i sommer har jeg gledet meg stort til å ta den i bruk. Strikket den etter en Dale oppskrift, men brukte istedet Babysilk fra Du store Alpakka. Et helt fantastisk garn til myke babyklær. Jeg modifiserte oppskriften litt, siden det egentlig var en dress med korte amrer og bein. Jeg syns det egnet seg bedre med helt dress til vinteren, og så syns jeg det er praktisk med glidelås istedet for knapper.

Men gleden snudde brått da jeg skulle ta den på lillebror. Den var for liten!!!!!! Den er ca str 6-9 mnd, og jeg har visst ikke helt lært meg at lillebror er endel større enn det storebror var da han var på samme alder. Vi får dermed ingen glede av denne nei, og den havner motvillig på "Til salgs" siden. 450kr dekker i det minste garnet....     (På bildet er den ikke dampet enda, så derfor ser den ikke helt jevn ut i strikkingen, men det er den altså! )

4 kommentarer:

  1. Så lekker! HAdde ikke min gutt vært snart to år så hadde jeg glatt kjøpt den!

    SvarSlett
  2. Å guri, for en nydelig dress!

    SvarSlett
  3. åååh,sååå dumt den ikke passet! den var nydelig fin! og det er garnet også :)) heldige de som kan kjøpe den,mine er desverre aaalt for store :)) hehe! Nydelig blogg! Gleder meg til å følge med deg her :))

    SvarSlett
  4. Takk for kjekke kommentarer! Ja, lei meg jeg også for at mine pjokker er for store, for den dressen ER deilig altså!!!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...