Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

fredag 12. november 2010

Hjertedryss

Litt på siden av sying og strikking, men dog hobby! Tidligere i uka hadde vi nemlig juleverksted med noen damer fra jobb, og målet var å lære å lage hjertekranser til jul. Dere vet, disse nydelige lange hjertene lagd av mose, pyntet med de lekkreste småsaker! Visste dere forresten at de er lagd av 4-5 aviser kledd med mose?? Det kom iallefall som en overraskelse på meg. Ikke utenkelig at jeg blir å lage et par til før jul, og da kan jeg se om jeg ikke får lagt ut en bildeserie som viser hvordan der gjøres. Ikke var det vanskelig, og på en times tid var de klare til pynting! Det første hjertet jeg lagde, ble jeg ikke helt fornøyd med, og særlig ikke pynten. Dompapper og slikt er ikke helt min julegreie, men da jeg har vært bundet til huset med syke barn et par uker, har jeg ikke prioritert å komme meg ut for å handle pynt. Istedet ble det et dypdykk i gammel julepynt og hobby. Jeg lagde to hjerter, men det andre pyntet jeg etter jeg kom hjem, og det ble jeg mer fornøyd med. Jeg syns særlig glasspynten gjorde seg godt. Det er dette hjertet som er avbildet først.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...