Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

søndag 18. mars 2012

Amandaprosjektet

Den siste tiden har det blitt både litt sying og litt strikking, men lite blogging! Må få tatt meg sammen og oppdatert litt oftere. Men et av prosjektene som har engasjert meg i det siste er Amandaprosjektet- masker med mening. Prosjektet har sitt utgangspunkt i et ektepar på Ålgård i Rogaland som mistet sin lille datter, bare 10 dager gammel. Lille Amanda tilbrakte sitt korte liv på en nyfødt intensiv avdeling, og i den forbindelse fikk Amandas bestemor nyss i at nyfødtintensiven hadde et skrikende behov for små ulltepper, luer og sokker til de bittesmå. Hun begynte å strikke, og strikkeprosjektet har spredd seg til de fleste deler av landet. Jeg har kjelleren full av diverse restegarn, og syns det er utrolig givende å få lov til å bidra med noe til disse bitte bitte små. Så nå har jeg alltid et lite prosjekt til Amandaprosjektet paralellt med de andre prosjektene mine. Noen masker gir mer mening enn andre! Oppfordrer alle til å gå inn på nettsidene deres og lese den rørende historien og gjerne bidra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...