Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

søndag 16. oktober 2011

Bil mix

En liten genser til lillebror av siste rest av bil frottestoffet fra Myllymuksut. Det ble ikke nok til mer enn selve bolen i det stoffet, så ermene ble en mix av velur og lang ribb. Begge de fra Stoff og stil. Den lange ribben på genseren er inspirert av mange av Heilt Spesiell sine plagg. Jeg knotet fælt for å få til å sy i ribben og halsen med overlock søm, så til slutt måtte jeg bare bruke den vanlig symaskina mi. Den svikter aldri!!!! Lillebror bler godt fornøyd med passformen, og fine farger ble det også syns jeg! Str 86/92.

2 kommentarer:

  1. Genseren vart kjemperøff. Ganske like greitt at du ikkje hadde nok stoff:-) Delta gjerne på mitt blogglotteri!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...