Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

lørdag 9. april 2011

Vognposer til våren



Jeg ble spurt om jeg ikke kunne sy noen litt vårlige poser til to skjønne små tvillingjenter, som er mine barns tremenninger. Deres mor var ute og fant fleece som passet utmerket til den rosa vogna deres, og jeg sydde de over samme lest som Apeguttens vognpose, som jeg sydde i høst. Er der ca en meter lange, og ca 50 sm brede, så de skal passe ei stund framover. De er sydd i dobbel fleece, og på den fremre delen er det sydd et lag med vindtett poplinstoff mellom lagene med fleece. Da blir de litt lunere synes jeg. Jeg har sydd i to delbare glidelåser, slik at fronten kan taes av. Jeg liker best at det er to glidelåser, slik at fronten kan glides ned på begge sidene uten å taes helt av. Med en lang glidelås mister en denne muligheten. Å applikere på fleece syns jeg er vanskelig, så denne gangen ble det bare jentenes forbokstaver som ble satt på. En grei måte å skille dem iallefall, og dermed slipper vi andre å gjette hvem som sitter hvor når det er to tilnærmet like dråper vann som smiler mot oss fra vogn!!!!

1 kommentar:

  1. Stilige vognposer! Det ligger noe til deg i bloggen min :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...