Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

mandag 3. januar 2011

Knytebukse til jubilanten

En liten ekstra bursdagsgave til minstemann som akkurat fylte 1 år! Jeg syns opplegget med knytebukse fungerer utmerket, så derfor ble det det denne gangen også. Inspirasjonen med å kombinere to ulike stoffer har jeg hentet hentet hos Kokalal, og hos meg ble kombinasjonen brun velour fra S&S og deilig frotte fra Myllymuksut. Størrelsen er i 86, men den ble lovlig lang, så måtte sy den opp litt ekstra. Det funket fint det, men da forsvant den herlige slengen som liksom var prikken over i'en på hele buksa. Trøster meg med at dne nok kan legges ned igjen når lillebror får strekkt seg litt! På underlig vis har har greid å få til en vri i stripene, slik at brettet nederst på beinet ikke ble helt bein, men det får duge til eget barnehagebruk!

2 kommentarer:

  1. Så flink du har blitt til å sy da, sis. Har du litt tid til overs, så send tiden opp hit i nord, for jeg vil også sy!!!!!(men mangler tid i denne tidsklemme-tiden:-)

    SvarSlett
  2. Tid og tid, det kan vel diskuteres, men det ble iallefall tid til en bukse! Klør jo i fingrene etter å ta et dypdykk i alle de nye stoffene!!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...