Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

tirsdag 6. mars 2012

Mekkegenser


Det er lykkelige dager på syrommet må dere tro! For et par dager siden kom min helt nye Huskylock S25 i hus, etter at den forrige måtte bo tre måneder på verksted. For å gjøre en lang historie kort og noe mer interessant, så fikk jeg en ny på garantien. Og den nye SYR jo!!!!! Den gamle skapte bare trøbbel og frustrasjon, og jeg trodde virelig det var meg det var noe feil med!

Men nå har jeg enderlig fått sydd sammen noen av de prosjektene jeg har klippet og planlagt mens jeg ikke har hatt maskin! Først ute er en genser til storebror. En fargerik match av striper og verktøy! Striper fra Cetho og verktøy kjøpt hos Tiljamiid. Mønsteret er fra Stoff og Stil, og i raglan sammenføyningen har jeg forsøkt meg på en flatlock søm. Ikke helt fornøyd med den, men greit nok som første forsøk! Akkkurat passe matcho til en kar på 5 år som trives godt i garasjen eller kjelleren med verktøy og "kule gutta-boys ting"!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...