Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

mandag 1. november 2010

En apestrek!

Det herlige apestoffet fra Myllymuksut har lenge vært tiltenkt en body til lillebror, og nå er den ferdig. Ikke at det egentlig tok så lang tid da jeg kom igang, men var så usikker på hvordan jeg skulle gå fram. Jeg har ingen mønster på body (eller så mye annet heller), så da var det bare å tegne selv. Inspirert av en favorittbody, tegnet og klippet jeg, og den fikk en god passform. Jeg syns det ble litt voldsomt med aper opp og i mente, så armene ble en liten vri, med brun velur fra Stoff og Stil. Kantingen er ribb fra Stoff og Stil. Jeg syns faktisk det ble litt dekorativt med de armene, og syns det passet ekstra godt til raglan. En matchende smekke måtte vi selvfølgelig ha i tillegg!

MEN jeg savner en overlock maskin altså! Min gode gamle symaskin har en pyntesøm som funker sånn passe til formålet, men det blir jo ikke helt det samme da.... Snart jul, så det er kanskje lov å ønske seg....


3 kommentarer:

  1. Jeg er fersk syer og har ikke helt skjønt hva overlock-maskinene skal være godt for.... Ser jo at mange proffe har slike. Kan du forklare?
    Imponert over at du syr uten mønster, og at det blir beint! :-))

    SvarSlett
  2. Jeg er ikke helt stå på hvordan overlock maskinene egentlig funker jeg heller, .men de syr iallefall veldig fine sømmer, og er tidsbesparende siden de kaster over og syr sammen samtidig. De er visst også veldig gode til å kante rundt f.eks hals og slikt, og det syns jeg er dritvanskelig å få til fint. Men har jo bare sydde tpar uker også da, så syns ikke jeg helt kan løpe og kjøpe enda. Det er jo liksom strikkingen som har vært min store lidenskap fram til nå....

    SvarSlett
  3. Du e så vannvittig flink! Skulleønske jeg hadde dine evner når det gjelder sånn håndarbeidsting. Jeg kan hekle staver, that's it!

    Klem fra meg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...