Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

lørdag 8. desember 2012

Nostalgi eller retro??

Jeg har skikkelig sansen for dette kassett stoffet fra Stoff og Stil, men selv om det har ligget leeenge i hylla, så er det ikke før nå jeg virkelig har fått sydd noe av det! Her er en bestilling på pysj til en liten kar, og det var flere enn meg som syns det var en god ide å sy av kasettstoffet! Valgte å matche det med stjerne fra JNY, og de stjernene må jo være verdens mest annvennelige stoff! Matcher alt, passer til alt og ungene digger det!

Mønsteret til pysjen er fra siste nr av Ottobre, og var et riktig så godt mønster. Jeg har fram til nå prøvd meg å ulike pysj mønster, men dette blir heretter "standard". Utrolig praktisk at glidelåsen går godt nedover den ene foten, slik at den er lett å ta av for bleieskift. Og jeg er iallefall VELDIG stor tilhenger av glidelåser i pysjer istedet for knapper!!! Denne er forøvrig str 74.

Men har noen et godt svar på om kassetter er retro eller nostalgi?????



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...