Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

søndag 16. september 2012

Elgjakt

Her i huset er høsten i stor grad preget av jakt i diverse former, og nå er det elgen som lever farlig. Eldstemann gleder seg stort til han skal få være med pappa'n på jakt neste år, men årets jaktfprberedelser ble begrenset til å velge seg en genser i "skogens dyr" fra JNY. Mønster er denne gangen fra siste Ottobre, og det er første gang jeg forsøker med på en halsåpning som denne. Ikke helt fornøyd, men satser på grei stigning på læringskurven til nesten gang! Litt kjekt med ei lita lomme til små skatter, samt ei rød arm for å bryte opp litt.


2 kommentarer:

  1. Utrolig tøff, som en skogsentusiast digger jeg alt som lukter av lyng, mold og skog.

    Og du hekledyra mine er av variert vankelighetsgrad. Veldig lad om jeg kan motivere deg til p prøve på en! Mari Manet er nok den enkleste, begynn med henne! Og det er ikke så nøye om masketallet ikke passer perfekt rundt, det kan du trikse til når du hekler sammen bunn og topp. Så ikke lås deg for mye til oppskrifta, bare hekl i vei og ha det gøy! Det er det viktigste, og glade prosjekter blir gode resultat. Tror jeg, da. En slags strikkekarma fra en realist. Fnis.

    Lykke til! Ha en fortreffelig søndag!

    SvarSlett
  2. Takk for masse videre hekle motivasjon duBedåre!!! Skal trene litt mer på å holde i heklenåla sånn någenlunde riktig, og så braker det løs, mellom sy- og strikkeprosjektene vel og merke!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...