Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

fredag 29. juli 2011

Fuglemammas omslagsbody

(Husets minstemann 1 døgn gammel i sin deilige body)

Oppskriften på denne bodyen fant jeg i et nr av bladet "Gravid" da jeg gikk gravid med minstemann, og strikket den til han. Oppskriften er opprinnelig fra boka "Myk start" av May Langhelle. Siden han er født i jula, og vinteren bydde på rikelig med minusgrader selv i Rogaland, så ble den et kjært plagg. Tidligere i år fikk ei venninne av meg en liten gutt, en bitte-bitteliten gutt, og tanken var at denne bodyen skulle varme han utover våren. Strikkeprosjektet drøyde derimot før det ble ferdig, og resultatet ble jo derfor at den lille fugleungen ble litt for stor til bodyen da den ble ferdig. Den er defor til salgs, i håp om at den kan varme en annen liten baby som ser verdens lys litt for tidlig. Den er i ca str 40, og passer nok godt babyer som er født fra ca uke 30 tenker jeg. Den er strikket med ekstra lengde på skrittet, slik at knappene kan flyttes ned, og bruksperioden forlenges. Lengste rygglengde er ca 30 cm, pog det vil jeg tro er passende fram til babyen passerer ordinær termin og ca 50 cm. Selges for kr 270. Den er strikket i Nøstebarn sitt 2 tråds merino garn.





2 kommentarer:

  1. Nydelig bilde av gutten din i bodyen. Jeg samler inn litt linker til innlegg med denne bodyen, og vil gjerne få lov til å linke til deg og kanskje låne bildet? Håper du kan legge igjen en kommentar hos meg hvis det er greit.

    SvarSlett
  2. Hei Fuglemamma! Det er en helt fantastisk body du er opprinnelsen til!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...