Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

onsdag 19. januar 2011

Vridd hals

I julen fikk jeg en deilig strikket hals av ei venninne, og denne er blitt mitt nye favorittplagg i vinterkulden. Siden jeg likte den så godt, tenkte jeg at det var en god gave å gi videre også, så nå får ei annen venninne glede av en lignende en. Den grå på bildet er min, og den viser hvordan den surres to ganger rundt hodet. Åhhhh, for et herlig plagg!!!!

Oppskriften er fra Pickles, men istedet for å bruke deres garn hadde jeg et deilig garn fra New Zealand liggende. 50/50 av merinoull og possum ull, og det er fantastisk mykt og kløfritt! Possum er forøvrig et merkelig dyr, som herjer rundt der nede. Kiwienes uttrykk om at " a good possum, is a dead possum" sier vel sitt om hvor glad de er i denne skapningen!!!! Men uansett, den har den mykeste pelsen som finns, og dermed er den jo utmerket som garn!!!! 

2 kommentarer:

  1. Så fin disse er, altså. Har lyst å strikke selv også, men kommer aldri så langt...og så må jeg strikke i noe som ikke klør. Har du firslag på et bra garn som kunne passe å strikke i, og som IKKE klør. Jeg får helt hetta av garn som prikker i huden.

    SvarSlett
  2. Her i gården er jo kløing totalt ukjent, så lenge det ikke er strikket av ulla fra rompa til sauen da!!! Mamma strikker en i Sandnes garn sitt kashmir alpakka, og det kjentes jo mykt ut.... du får nesten prøve hennes.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...