Om meg

Bildet mitt
I en alder av 35 år, har jeg erkjent at jeg vel må gå inn under betegnelsen "håndarbeidskjærring". Et ord som for meg ikke på noen måte er negativt ladet! Både arv og miljø har nok spillt inn, og gjort sitt til at det for tiden er strikking og sying som ligger mitt hobbyhjerte nærmest. Husets to små sjarmører på 3,5 og 6 år er mine trofaste inspirasjonskilder og prøvekaniner, og navnet på bloggen er derfor oppkalt etter storebrors lurvete koseløve og lillebrors snart oppspiste apekatt. Bloggen er hovedsaklig et sted jeg vil dele mine hobbyprosjekter, men jeg kommer nok etterhvert også til å legge ut ting for salg her. Utrolig kjekt om du legger igjen en kommentar, så ser jeg at du har vært her!

lørdag 19. mai 2012

Bunadsgutta


Jeg må jo nesten skryte litt av gutta våre på 17. mai! Da eldstemann var 2,5år gammel begynte jeg å sy roglandsbunad til han, og siden jeg da var gravid med lillebror også, ble en bunad til to! De er sydd med utgangspunkt i ferdig klippet stoff som jeg kjøpte på Kreaktiv på Kvadrat kjøpesenter, og etter å ha vridd hodet mitt mange ganger for å forstå sømbeskrivelsen satte jeg i gang.

Vestene er i brokade, slik som pappa'ns bunad også, og knikkers og jakke i tynn ull. Utrolig mange detaljer for å få alt til å stemme, men jammen ble det ganske ok til slutt alikevel!!!! Jeg har også strikket sokkene, og vevd bregdebåndene ("legg duskene"), så en må vel kunne ei at dette er hjemmelagd! Juhuuuu!



5 kommentarer:

  1. Enormt imponerande! Du har gjort ein kjempejobb med bunadane. Gutane dine var stilige i dei:-)Eg tenkte at eg skulle prøva meg på bunad til neste år. Kjøpte du alt på kreaktiv?

    SvarSlett
  2. Jeg kjøpte alt på Kreaktiv ja. De har ferdig klippede pakker i str 2, 4, 6 og 8 år. Mulig større også, men det sjekket jeg ikke! Tror det var ca 1500,- for hver materialpakke, men jeg kjøpte de for ca 2,5 år siden tror jeg. Jeg hadde ikke så mye syerfaring da jeg begynte, så syns det var vanskelig å forstå veiledningen, men det hadde nok gått lettere nå som jeg har sydd litt mer!

    SvarSlett
  3. Fantastisk flott :) Du er god :) Imponerende arbeid.

    SvarSlett
  4. Jeg er stum av beundring, sis!!!Disse er knallfine. Du har gjort en imponerende jobb!!!

    SvarSlett
  5. Tar gladelig i mot skryt for disse ja! Var rimelig stolt på 17. mai, og vi MÅTTE jo gå i toget selv om det var 5 grader og høljende regn!!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...